tisdag, november 25

FÖR MÅNGA FEGT ”ANONYMA” PÅ NÄTET

Hundratals gånger har min blogg spammats av en anonym tjatgubbe, som är helt fixerad vid 11 september, som om nya rön rörande tragedierna i USA 2001 skulle kunna göra världen bättre. Det räcker med att många i likhet med mig konstaterar att 11 september gav USA en förevändning att anfalla Afghanistan och Irak, alltså folkrättsvidriga aggressioner av den typ som i Nürnbergrättegångarna 1945-46 ledde till att ledande tyskar hängdes. Som frispråkiga israeliska politiker påpekat gynnade denna utveckling deras land, men det bevisar ingalunda att Israel låg bakom 11 september.

Härom veckan hade min krönika rubriken ”OANSTÄNDIGT – OCH VERKLIGT OANSTÄNDIGT (Se nedan). ”Anonym” kommenterade inte krönikan utan svamlade som vanligt om 11 september, ”False Flag” etc. Nu senast var min krönikas rubrik ”ALLAS LIKA VÄRDE”- STÄMMER DET? ”Anonym” kommenterar inte i sin ”kommentar” utan kommer som vanligt om sitt tjat om 11 september och med länkar till sina husgudar.

Jag är urless på att massor av gånger ha blivit påhoppad av en okänd fegis, som inte ens vågar sätta ut sitt namn. När han ett otal gånger förebrår mig för att inte vilja diskutera, bluffar han hejdlöst. Jag har till och med flera gånger erbjudit honom att under en halvtimme på Tyresöradion tillsammans med mig diskutera dessa hans hjärtefrågor. Men då måste han ju komma ut ur skumrasket och åtminstone uppge sitt namn.

Den här bloggen har ca 600 texter från Radio Tuff, som i över 23 år verkligen har varit en tuff kanal. ”Anonym” ondgör sig över att det inte kommer värst många kommentarer på texterna. Men faktum är att radioprogrammen på bara ett och ett halvt år har kommenterats 380 gånger men av människor som är schyssta nog att sätta ut sina namn. Alla dessa omdömen finns på www.tyresoradion.se under fliken ”Sagt om 91,4”.

Det här är en förklaring till att jag inte längre publicerar ”Anonyms” så kallade kommentarer

Åke Sandin,
ständigt villig att diskutera, dock inte med namnlösa skumraskfigurer

1 kommentar:

  1. Anonym2:55 em

    När jag en gång i tiden själv jobbade på radio-eskilstuna var det ständigt samma människor som ringde in och svamlade om ditten och datten. En man måste ha lyssnat på oss dygnet runt, han ringde in till alla program och alla tävlingar så att det blev obehagligt. Känns lite som samma fenomen här faktiskt. Du får väl se det som ett bevis på att du är populär, offentliga personer drar tydligen alltid till sig lustigkurrar. Du gör förstås helt rätt som ignorerar honom.

    SvaraRadera