fredag, november 14

ANONYM OCH ARGUMENTSLÖS FEGIS

Det är väl minst hundra gånger jag låtit ”Anonym” här på bloggen publicera sina tjatiga texter som kommentarer till mina krönikor. Fast egentligen är de inte kommentarer, för han diskuterar aldrig mina texter. I stället ger han med manisk tjatighet länkar till amerikanska texter om 11 september och liknande. När jag inte dansar efter hans pipa skäller och gnäller han med ampra spottloskor utan att någonsin bli torr i mun.

Några av de invektiv han överhopat mig med är att jag är ”fegare än feg”, ”helt enkelt är för gammal - orkar inte söka”, fångad av ”medias hjärntvätt” är en ”okunnig förbannad pacifist” etc etc... Senast skrev han: ”Kom ut ur din källare! Våga diskutera!”

Det här är lite komiskt –eller snarare tragikomiskt, för kanske är det fråga om en mentalt fixerad person utan minsta självkritik. När han nu för femtioelfte gången förebrår mig för att inte vilja diskutera låtsas han inte om att jag flera gånger har erbjudit honom att höras en halvtimme på Succékanalen 91,4 –Tyresöradion i en diskussion med mig. Det skulle höras 75 gånger på 91,4 MHz och på www.tyresoradion.se . Och han som tycker att jag är fegare än feg vågar inte ens nämna sitt namn.

Han som på sitt vanliga självgoda sätt uppmanar mig att komma upp ur min källare, under vilken sten i det anonyma skumrasket på nätet krälar han omkring?

Jag medger att jag väl är ungefär lika feg som de flesta. Men jag har medvetet valt att gå i fängelse för mina pacifistiska åsikters skull. Hotelsebrev har jag fått, till exempel när jag tog hand amerikanska Vietnamkrigsvägrare, har blivit uthängd på en helsida i Expressen (ovanligt lögnaktig till och med för den blaskan) för att jag vågade påpeka flera alltför politiskt korrekta historieförfalskningar och så vidare. Listan skulle kunna bli ganska lång.

Snälla ”Anonym” (vilket underligt sätt att tilltala en människa), hör av dig med ditt namn så ska det banne mig bli diskussion av lovar

Åke Sandin ( ake.sandin@tyresoradion.se )

1 kommentar:

  1. Anonym9:26 fm

    Hej Åke.

    Jag tror inte du ska bry dig om själva diskussionen, eller ens försöka ta dig an en sådan diskussion med denna Anonym. Tror faktiskt att du har att röra med en sjuk/paranoid människa. Att det skulle gå att diskutera/övertyga en sådan person är ytterst tveksamt. Anonym skriver även kommentarer på andra bloggar: http://severkligheten.blogspot.com/2008/08/frslag-p-aktivism.html Samma långa inlägg, samma sammelsurium av förvirrade tankar, samma irritation där hos moderatorn. 40 opublicerade inlägg t.ex...

    SvaraRadera