tisdag, augusti 26

ANONYM FEGIS KRÄLAR TJATANDE PÅ BLOGGEN

Jag har två bloggar och den ena läser du nu. Över 540 texter finns här, alla från Tyresö Ulands-och FredsFörenings Radio Tuff. Det här är det enda som inte hörs på radion http://www.tyresoradion.se/ fyra gånger per vecka. Ämnet är inte särskilt viktigt.

Vad jag än skriver om kommer ”Anonym” med samma kommentarer, ofta många till varje krönika Det har han gjort under lång tid. Nu senast, när jag skrev om Forum för levande historia kom det sex kommentarer. De var av samma sort.

”Anonym” tycks vara besatt av 11 september, inte detta datum för blodbadet på civila i Darmstadt 1944 eller mordet på Allende 1973 eller Anna Linds död 2003 utan USA 2001. Den här anonyme fegisen frågar som vanligt uppfordrande:

”Varför tiger Åke Sandin om detta? Varför döljer han detta? Vems intressen går han? Eller är han bara okunnig? Vill inte veta? Åke Sandin är som strutsen - vill inte se - stoppar huvudet i sanden. (....) Men Åke Sandin vill inte veta. Förhoppningsvis finns det ANDRA som vill veta! 11 september 2001 var en bluff - genomförd av Israel - USA och Storbritannien. Det var starten på det fjärde världskriget - ett nytt folkmord. LÄS SJÄLV! SÖK SJÄLV! AVGÖR SJÄLV! SKAPA DIN EGEN BILD! FÖRSTÅ ATT MEDIA TIGER!”

Han försöker aldrig förklara varför ”11 september var en bluff”, hänvisar bara till amerikanska texter. I sina tre andra kommentarer till samma krönika fortsätter han att tjata: ”Men varför försöker han [jag] inte ge ett svar? Det finns de som kan svara!” Och han klagar: ”Inte ett svar! Vem har tystat er? Varför är ni så okunniga? Är ni lurade? Varför kan ni inte svara?”

Varför skulle jag svara en anonym fegis som spammat min blogg i många månader utan att förklara vad han egentligen menar och lika fegt bara lämnat länkar till andras texter, som jag inte ids öppna. Ja, massor av gånger hänvisar han till amerikanen Christopher Bollyn, som tycks vara hans mentor eller gud. Jag tror mig minnas att Bollyn till och med svamlat om att israeler minsann var inblandade i Estoniakatastrofen och i mordet på Anna Lind. Det förstärker inte tilltron till hans konspirationsteorier om 11 september.

I sin sjätte (!) kommentar till samma krönika spyr ”Anonym” ut föjande: Är ni bara positiva?””Är ni bara sketna positivister? Förstår ni inte att positivismen har lurat er! (....) Saknar ni mål i mun"?

När ”Anonym” uppger sitt namn är jag villig att träffa honom och göra ett inslag på radion. Men det finns risker att jag då inte kommer att vara lika förstående som jag brukar vara vid mina intervjuer.

Nu drabbas jag väl av än ett ännu värre stim av förebråelser från ”Anonym”, som i brist på civilkurage sannolikt fortsätter att dväljas i skumrasket.

Åke Sandin

EVA, SOM VÅGAR FRAMTRÄDA ÖPPET:
Hördu mr anonym,
strutsar talar man om när den pippifågeln ifråga ej själv mäktar med att visa sig i annat än ett dimmigt töcken av just anonymitet.


När samma stackars fågel, den kan ej flyga, ej heller själv redogöra för det den klagar över, utan i en istället ofärdig närmast genant klantig formuleringsförmåga likaledes tankeförmåga, ej svarar på sina egna frågor eller utvecklar ämnet, visar den sin omgivning endast sin egen brist.

Försök istället visa dina medmänniskor hur "lite struts du är" genom att presentera dig, och själv utveckla ditt ämne. Det ska du väl kunna klara av? När du nu har lyckats komma så långt att du länkar till andras texter samt i så pinsamt många inlägg säger samma sak. Tänk istället konstruktivt och handla ansvarsfullt. Lycka till!


(nej, jag kommer inte att svara, det räcker så gott med vad jag har skrivit här)

EVA EHRSTEDT

7 kommentarer:

  1. Anonym12:23 em

    Hördu mr anonym,

    strutsar talar man om när den pippifågeln ifråga ej själv mäktar med att visa sig i annat än ett dimmigt töcken av just anonymitet.

    När samma stackars fågel, den kan ej flyga, ej heller själv redogöra för det den klagar över, utan i en istället ofärdig närmast genant klantig formuleringsförmåga likaledes tankeförmåga, ej svarar på sina egna frågor eller utvecklar ämnet, visar den sin omgivning endast sin egen brist.

    Försök istället visa dina medmänniskor hur "lite struts du är" genom att presentera dig, och själv utveckla ditt ämne. Det ska du väl kunna klara av? När du nu har lyckats komma så långt att du länkar till andras texter samt i så pinsamt många inlägg säger samma sak. Tänk istället konstruktivt och handla ansvarsfullt. Lycka till!

    (nej, jag kommer inte att svara, det räcker så gott med vad jag har skrivit här)

    SvaraRadera
  2. Anonym5:43 em

    Förlåt.
    Eva har rätt - jag är en liten obetydlig skit som försökt hävda mig på detta sätt.
    Skall försöka behärska mig i fortsättningen, men enligt min doktor kommer det att bli svårt så jag lovar inget.
    Tourettes syndrom är inget att leka med.

    SvaraRadera
  3. Anonym5:46 em

    I min senaste kommentar till Åke Sandins text " ENSIDIG OCH MÄRKLIG ENKÄT OM FÖRINTELSER"

    så skrev jag så här:

    Eftersom media tiger! så är detta mycket svårt att förstå - KUNSKAPEN FINNS PÅ INTERNET - men Internet är stort!!! Vad ska man tro på?

    Jag hoppas på en diskussion för att förstå vad media tiger om. För att få en utgångspunkt för den diskussionen så tycker jag ni ska titta på en videoserie från BBC som heter
    THE WAR PARTY

    Efter att ha tittat och lyssnat till de här fem delarna av BBC serien THE WAR PARTY så tror jag de flesta har förstått mer - förstått vad svenska media tiger om!

    LÅT OSS FÅ IGÅNG EN DISKUSSION OM DET SOM BERÖR OSS ALLA! VÅR HISTORIA - VÅR NUTID OCH VÅR FRAMTID!

    Varför inte försöka få igång den diskussionen? Om nu Åke Sandin med flera tar sig tid att läsa mina övriga länkar som kommentar till Åke Sandins text " ENSIDIG OCH MÄRKLIG ENKÄT OM FÖRINTELSER"

    Mina länkar handlar om att vår 1900-talshistoria enligt Antony Sutton inte riktigt ser ut som media, skolor och universitet påstår. Och att 11 september 2001 inte genomfördes av Osama bin Laden som media sju år senare fortfarande påstår. Och att Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz med flera i PNAC skrev i september 2000 - ett år innan det hände - att de såg ett Nytt Pearl Habor framför sig som de beskriver som ett "catastrophic and catalyzing event".

    Och du kan läsa om hur fd CIA chefen James Wolsey talar om det fjärde världskriget som 11 september var starten på:
    In the address to a group of college students, Woolsey described the Cold War as the third world war and said "This fourth world war, I think, will last considerably longer than either World Wars I or II did for us. Hopefully not the full four-plus decades of the Cold War."

    DET FÖRVÅNAR MIG ATT ÅKE SANDIN INTE ÄR INTRESSERAD AV DET FJÄRDE VÄRLDSKRIGET och hur media tigit om upptakten till det. En förbannad pacisfist borde väl åtminstone orka läsa - bilda sig en egen uppfattning?

    Istället för att diskutera budskapet - komma med egna synpunkter på budskapet så angriper Åke Sandin budbäraren. Det är ju ett billigt sätt att slippa undan diskussionen - gömma sig själv - vilseleda andra.

    Jag tror ju ändå att Åke Sandin är ärlig - vill väl. Och jag uppskattar hans texter även om de inte riktigt går på djupet.

    Varför inte Åke Sandin ta dig en titt på en BBC serie i fem delar som heter THE WAR PARTY - som får de flesta att förstå vilka som ligger bakom 11 september upptakten på fjärde världskriget som inleddes med krigen i Afghanistan och Irakkriget.

    Reagera sen på vad den här BBC-serien THE WAR PARTY berättar. Har den här serien rätt eller fel? Vad förstod du? Vilka slutsatser drog du?

    SLUTA MED PERSONANGREPPEN! TA TAG I ÄMNET ISTÄLLET! OCH EN KONSTRUKTIV DISKUSSION KAN KOMMA IGÅNG!

    SvaraRadera
  4. Anonym6:03 em

    Eva Ehrstedt vill inte heller diskutera i sak! Hon angriper istället person.

    VARFÖR? Vill hon inte se? Vill hon inte att andra ska se? Vad är det hon vill dölja?

    Kanske att spåren från 11 september 2001 går till Israel - se videon:
    Five Dancing Israelis Arrested On 9/11
    och videon:
    Israel spies on the USA part 1

    OCH LÄS:
    Complete 911 Timeline Israel

    Nu vill jag tro människor om gott - så jag tror inte att Eva Ehrstedt försöker dölja sanningen om 11 september 2001 - starten på fjärde världskriget. Jag tror istället att Eva Ehrstedt som nästan alla svenskar inte har blivit informerade av media. DET ÄR MEDIA SOM TIGER - GÖR OSS OKUNNIGA. VARFÖR INTE FÖRSÖKA FÅ IGÅNG EN DISKUSSION OM VAD SOM VERKLIGEN HÄNDE 11 september 2001?

    En förbannad pacifist borde väl göra allt för att få igång en sådan diskussion - försöka ta reda på vad som verkligen hände 11 september 2001 - starten på det fjärde världskriget.

    SvaraRadera
  5. Anonym6:19 em

    Varför orkar inte en förbannad pacifist läsa vad journalisten Christopher Bollyn tagit reda på om 11 september 2001? Istället viftar han bort det här:
    The Architecture of Terror: Mapping the Israeli Network Behind 9-11

    Bryr sig inte en förbannad pacifist om vad som startade fjärde världskriget?

    En förbannad pacifist borde väl försöka STARTA EN DISKUSSION OM DET SOM HÄNT! LÅTA OSS FÖRSÖKA FÖRSTÅ VAD och VILKA som låg bakom 11 september 2001 som sen gick vidare med krigen i Afghanistan och Irak.

    De människor som 1933 fick reda på Riksdagshusbranden i Berlin borde väl startat en diskussion? Kanske några enstaka försökte - men nu med Internet är det så mycket lättare att diskutera - försöka förstå. Låt oss hjälpas åt!

    SvaraRadera
  6. Anonym8:08 em

    De flesta av oss litar på media. Men när media tiger blir vi ställda. Vi kan söka själva på Internet. Men Internet är så stort. Och vad ska vi lita på? De flesta av oss har inte tid och ork att själva söka svaren. VI MÅSTE HJÄLPAS ÅT ATT HITTA SVAREN PÅ VAD SOM HÄNDE 11 september 2001.

    De flesta kommer säkert ihåg mjältbrandsbreven som dök upp efter 11 september 2001. Mjältbrand på engelska Anthrax skylldes först på Saddam Hussein men när det sen visade sig att Anthraxen kom från USA:s eget vapenlaboratorium Fort Detrick SÅ TYSTNADE MEDIA!!!

    Det går att själv söka på Anthrax "Fort Detrick" och få reda på mera.

    Breven skickades bland annat till senatorerna Tom Daschle och Patrick Leahy som motsatte sig den nya lagstiftning kallad Patriot Act som fråntar USA:s befolkning deras fri och rättigheter. Så varför inte söka på Anthrax "Tom Daschle" "Patrick Leahy" "Patriot Act"

    De som verkar högst misstänkta är
    Philip Zack och Jerome Hauer

    Barbara Rosenberg gick ut i media och riktade istället misstankarna mot
    Stephen Hatfill. Nu är han frikänd istället har Bruce Ivins anklagats. Han tog livet av sig nyligen - så nu är gåtan löst???

    NI KAN SJÄLVA SÖKA PÅ DESSA NAMN - GÖRA ER EN EGEN BILD! Som jag kan förstå så tiger media. Men att skapa sig en egen bild tar tid och kraft. Vi behöver hjälpas åt!!!

    11 september 2001 var starten på det fjärde världskriget!

    I september 2000 - ett år innan det hände så publicerade Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz med flera i PNAC - Project for the New American Century skriften Rebuilding Americas Defenses där de på sidan 63 skriver så här:
    Further, the process of transformation,
    even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor.


    Jag tycker att Åke Sandin, Eva Ehrstedt med flera borde vara intresserade av att forska vidare i detta - starta en diskussion - för att få människor att söka själva - skapa sig egna bilder - sluta att vara medias slavar - för att försöka skapa en ärlig och kärleksfull värld - istället för en värld byggd på lögn och hat.

    SvaraRadera
  7. Eva Ehrstedt5:55 em

    förtydligande

    Alla kommentarer till, samt Åkes inlägg "ANONYM FEGIS KRÄLAR TJATANDE PÅ BLOGGEN" skrevs i augusti 2008.

    Eva Ehrstedt 2012.08.21

    SvaraRadera