fredag, januari 22

UPPSTÖTNINGAR FRÅN ANONYM FEGIS

Jag får märkliga ”kommentarer” på min blogg. Men de flesta är av samma sort, ingalunda kommenterande det jag har skrivit utan försedda med länkar till diverse texter. Många av dessa är konspiratoriska, några få har ett tänkvärt innehåll. Jag vägrar att publicera dem av två skäl:

Det ena är att min blogg inte är ett fågelbo, där någon gök skall kunna lägga in sina ensidiga åsiktsägg. Det andra är att avsändaren är en anonym fegis som inte vågar sätta ut sitt namn. Han (hon?) vill att jag ska klä skott för vederbörandes käpphästar.

Han (hon?) har en självinsikt som är tragiskt låg. När jag alltså skälls för att jag ”fegar, är en stackare” och betecknas med liknande snorkigheter (se nedan) undrar jag om denna typ, som inte ens vågar sätta ut sitt namn, liksom jag har suttit i fängelse för sina åsikter.

Jag blir vecka efter vecka av denna anonyme anklagad för att inte vilja diskutera. Men jag har flera gånger bett den här envetna anonyma typen om att sätta ut sitt namn, till och med erbjudit honom (henne?) plats på Tyresöradion, där vi verkligen skulle kunna diskutera. Men vill man fegt vistas under sin sten och då och då kräla fram med sina åsikter, vågar man förstås inte att i dagsljuset ta en debatt.

Här nedan kommer de två senaste (19/1) typiska uppstötningarna från den här anonyma fegisen:

”När ska du förstå??? Folk bryr sig inte om dig! Du berättar ju inte. Går som katten kring het gröt. Stackare!!! Varför fegar du ut? Varför tiger du? Varför berättar du inte?Vilka får dig att tiga? Varför tiger du? Varför berättar du inte? Vilka får dig att tiga?Varför gör du dig okunnig om vår historia? Varför sviker du? Varför berättar du inte?Låter andra avgöra: Sviker du dig själv? Sviker du oss? Du vill bara vara okunnig? - vill inte veta? vara lurad? skrattad åt? föraktad? Varför bryr du dig inte om vår historia? Varför tiger du? Varför berättar du inte? Vilka får dig att tiga?
----------------------------------
Varför censurerar du? Varför vågar du inte diskutera? Du vill bara vara okunnig? - vill inte veta? vara lurad? skrattad åt? föraktad? Varför bryr du dig inte om vår historia?Varför tiger du? Varför berättar du inte? Vilka får dig att tiga? Varför censurerar du?Varför vågar du inte diskutera?”
--------------------------------------------------
ÅKE SANDIN. E-post: ake.sandin@tyresoradion.se

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag tror inte denna person i första hand är feg. Det är antingen någon med barnslig humor eller någon som inte mår bra. Kombinationen av osammanhängande meningar, mantralikt återkommande formuleringar och konspiratoriska antydningar tyder på det senare. Ignorera dessa kommentarer och lämna hela ämnet och avsändaren ifred. Det finns angelägnare saker att avhandla, bortglömda/förtigna krigsförbrytelser t.ex.

    SvaraRadera