onsdag, augusti 15

De asociala i "sociala" medier

Ofta får jag här på bloggen "kommentarer", som inte alls kommenterar vad jag skrivit. Dessutom är de anonyma. Nu senast var det som vanligt en massa länkar till amerikanska texter.

Jag brukar behandla detta som "skräppost", alltså inte publicera det. Den här anonyma skribenten hade tydligen drabbats av det förut, ty på två ställen skriver han/hon/hen:

"Säg något - din gamle gubbe! Varför tiger du - din fegis! Är du dum?"

Det är nästan roligt att bli kallad för fegis av någon som inte ens vågar sätta ut sitt namn. Anonym undrar varför jag tiger? Men jag har faktiskt gjort 1321 radioprogram åt Tyresö Ulands- och Fredsförening (TUFF), vars sändningar kallas Radio Tuff och som verkligen är tuffa, ibland kontroversiella. De kan höras på 91,4 MHz men också på www.tyresoradion.se  På samma kanal har jag gjort över 3500 halvtimmeprogram med människor av alla sorter. Och på den här bloggen finns över 1100 texter, de flesta skrivna av mig.

Men Anonym förebrår mig genom att fråga: "Varför tiger du?". Är man anonym för att man inte vill skämma ut sig genom att exponera sin brist på fakta och verklighetsuppfattning ?

Åke Sandin 2012-08-15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar