onsdag, mars 9

”Lägga ned radion—vet hut Åke!”

Massor av så kallade ”kommentarer” har jag tagit bort som skräppost på denna blogg. Hundratals anonyma har inte kommenterat vad jag skrivit utan dessa nättroll har bara lämnat en massa länkar framför allt om 11 september och alla olika tolkningar eller konspirationsidéer om denna händelse.

På sistone har jag också vägrat införa en massa länkar från de fegt anonyma om de vildvuxna förklaringarna till Palmemordet, även om jag själv funderar på vad hans planerade Moskvaresa en kort tid före mordet kan ha triggat i gång, eftersom många som fablat om ryska ubåtar i svenska vatten nog då kände sig oroliga. Men om detta har jag på Tyresöradion för några år sedan intervjuat Lars Borgnäs som på SvT gjorde program om detta ”Palmespår”.

Nu senast ”kommenterar” en ”anonym” min text ”Oavlönat föreningsarbete ger faktiskt ännu resultat” (se nedan). Den anonyme skriver:

”Till min stora förskräckelse har jag nu fått höra att du tänker lägga ned Radio Tyresö, om du inte får in x antal mail i lådan. Det gör mig förbannad, här har man år ut och år in avnjutit detta förnämliga program var dag, och så levererar du lätt som en plätt detta fullständigt makabra chockbesked...FRUKTANSVÄRT! Har du inget som helst Ansvar ???? Vet Hut Åke !”

Det jag en gång sagt på http://www.tyresoradion.se/  är att jag efter 26 års frivilligt radiojobb kanske bör sluta för att göra något annat, till exempel skriva ytterligare en bok. Men så länge jag får minst två lyssnarsynpunkter (inte anonyma) per vecka lovade jag att fortsätta. Dessa lyssnaromdömen finns det massor av i fliken ”Sagt om 91.4” på http://www.tyresöradion.se/

Om du som vänligt nog talar om radions ”förnämliga program” ville lämna ditt namn vore det roligt att få kontakt med dig och kanske låta dig höras på radion. Så kom igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar