måndag, maj 17

ETT ANONYMT NÄTTROLL SOM SPYR GALLA ÖVER ANDRA

Varje vecka får jag så kallade kommentarer till mina texter på bloggen. Men de är aldrig kommentarer till vad jag skrivit och sagt på radion utan länkar till andra texter på nätet. När jag inte snällt publicerar dessa får jag höra de mest egendomliga utgjutelser, nu senast (10/5 2010):

”Läs - kom ut ur din okunnighet. Och låt andra läsa! Smyg dig inte undan! Våga diskutera eller är du en fegis? Du censurerar! Du är helt enkelt okunnig - därför agerar du som du gör! Stackare! Låt oss diskutera! Sluta censurera din fegis! Gamle gubbe... Du vågar ju aldrig publicera de kommentarer du får. Varför bloggar du? du vill ju inte skapa diskussion - bara visa upp dig själv... stackare!”

Hå-hå-ja-ja! Här blir jag alltså kallad okunnig, en som smiter undan, en stackare, en gammal gubbe och andra invektiv. Ja, jag blir rentav kallad fegis, vilket är tragikomiskt för att komma från en anonym, som inte ens vågar sätta ut sitt namn. Jag har tidigare erbjudit honom att höras på min radio, men inte fått svar, för ”Anonym” trivs tydligen alltför bra i slemmet under sin sten.

”Anonym” vill diskutera. Bra! Jag är mer än villig att diskutera med människor och låta dem höras på radion -- men bara med dem som har det minimum av civilkurage att framträda med sina namn.

ÅKE SANDIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar