fredag, februari 28

Maj Britt Theorins kloka förslag

I decennier var Maj Britt Theorin riksdagsledamot. Hon har också varit nedrustningsambassadör och EU-parlamentariker. Har alltid modigt stått upp mot det mäktiga militär-industriell-mediala komplexet. I februari gästade hon Tyresö och sa i ett anförande många kloka saker, som delvis kommer att höras från den 2 mars i Tyresö Ulands- och FredsFörenings Radio Tuff (91,4 MHz och www.tyresoradion.se Bland annat sa hon så här:

"Jag beundrar Tyresös duktiga damlag i fotboll. Men jag har en annan koppling till Tyresö också. Jag är medlem i Tuff. Dom som inte är det tycker jag ska gå med där. /applåder/ Det är en fantastisk organisation. Det är det verkligen det, en fantastisk förening som faktiskt jobbar utan offentliga bidrag för dom saker vi alla tycker är viktiga och bra i Indien och Afrika på olika sätt och den är bra på att upplysa om sin verksamhet"


Jag känner ju Åke Sandin sedan långt tillbaka, för han kom en gång i unga år och tog kontakt med mig och då var han läroverkslärare och hade synpunkter på fredsfrågorna. Dom har jag haft nytta av hela livet sedan kan jag säga."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar