lördag, januari 25

TUFF-kalendarium feb-mars 2014


                         Tyresö Ulands- och FredsFörening, Myggdalsv 80,  135 43 Tyresö
  Tel 742 1442 (ordf),  712 2581. Tuffs plusgiro: 16 01 37-6.    Tuffs insamlingskonto: pg 79 36 36 - 2
                                     E-post: tuffmail@spray.se      Hemsida: www.tuff.nu

lördag              Var finns svensk freds- och säkerhetspolitik?
1 feb             Förra nedrustningsambassadören Maj Britt Theorin, som i 25 år var
kl 10              riksdagens mest fredsaktiva ledamot, ställer frågan, när hon inleder ett möte, som också kommer att handla om Nato, Afghanistan med mera. Vid 12-tiden kan man dessutom få lunch för endast 50 kr. Anmäl ditt deltagande till Åke, tel 712 4463! Samarrangemang med ABF och Tyresö Internationella kommitté (s)
                     
PLATS: Kulturcaféet, fritidsgården Kvarnhjulet

måndag      Massmördandets Irak -- men också barnbibliotek   
17 feb           Noor Bahnam, aktiv i Svensk-Irakiska Solidaritetskommittén (SISK) inleder
kl 19              ett möte om sitt gamla hemland Irak, där nästan varje dag människor dödas i olika bombdåd. I Bagdad finns också som oaser i eländet 2 barnbibliotek, som SISK med Tuffs hjälp har grundat                 

PLATS:         Tuff-lokalen, Myggdalsvägen 80.

onsdag                                     Tuffs öppna styrelsemöte
19 feb           Som vanligt är alla medlemmar välkomna till Tuffs styrelsemöten. Välkommen
kl 17              till Tuff-lokalen, Myggdalsvägen 80 !

lördag              Besök "Tuffingar" vid bokbord i Tyresö Centrum!
1 mars          Möt Tuff-aktivister vid bokbord i Tyresö Centrum. Broschyrer delas ut, böcker
kl 11-14         och mangogram säljs, frågor besvaras.

PLATS:         Torget Träffpunkten mitt i Tyresö centrum.

lördag                             Välkommen till Tuffs årsmöte!
22 mars        Alla medlemmar är hjärtligt välkomna till årsmötet. Kaffe med dopp och
kl 9.30           gemytlig samvaro ingår. Styrelse väljs, verksamhetsberättelse genomgås m m.

PLATS:         Tufflokalen Myggdalsvägen 80.
               
                  Massor av information om Tuff finns på nya hemsidan     
      www.tuff.nu och ges i RADIO TUFF, som sänds första gången
    varannan söndag kl 17 på 91,4 MHz och sedan 3-4 ggr per dygn i två veckor,
           men kan när som helst avlyssnas på www.tyresoradion.se
                     där vi i fliken ”Arkiv” kan höra tidigare Radio Tuff och många andra program 
Nästa Radio Tuff hörs första gången söndagarna 2/2 och 16/2 kl 17 och sen 4 ggr per dygn i 2 veckor.                        


2 kommentarer:

  1. marita vaxhed(neren)10:49 em

    Hej Åke!
    jag hittade din blogg genom en facebooksida.
    Du var min klasslärare i högstadiet på nybodaskolan.
    Du är den enda lärare jag med glädje minns-du var en fantastisk lärare ska du veta.Så otroligt bra.Du gav oss alla kredit när vi gjorde gott ifrån oss-du lärde ut på ett underbart o roande sätt:)Om alla lärare hade varit som dig hade alla elever gått ut med så mycket kunskap:)
    Marita Neren hette jag på den tiden.Tror det var 85 jag gick ut 9:an på nybodaskolan.

    Nu ska jag läsa din blogg:)

    Mvh Marita Vaxhed(f.d Neren)

    SvaraRadera
  2. Tack Marita för (alltför?) vänliga ord. De värmde verkligen mitt gamla hjärta. Var finns du nånstans i dag? Vore jättetrevligt att träffa dig, om du ibland besöker ditt gamla Tyresö. Då kanske jag skulle kunna göra en intervju med dig på www.tyresoradion.se Annars jobbar jag ju mycket med TUFF (Tyresö Ulands- och FredsFörening), som man blir medlem av genom att sätta in 200 kr på Tuffs plusgiro 16 01 37- 6. Vet inte hur jag ska få kontakt med dig. Från ake.sandin@tyresoradion.se e-postar jag väldigt ofta, så hör gärna av dig där. Stor kram! Åke

    SvaraRadera