söndag, oktober 18

Det vimlar av fega stollar på Internet

På Internet vimlar det av varelser som krälar under sina stenar och maskerade sticker upp sina käftar, inte för att argumentera utan för att skälla till. Civilkurage saknas hos dessa anonyma fegisar. Det går inte att komma i kontakt med dem och därmed inleda en diskussion. Flera gånger har jag svarat på Internet att de skall höra av sig, så kan de få framföra sina synpunkter i Tyresö Ulands- och FredsFörenings Radio Tuff eller på Succékanalen 91,4 – Tyresöradion. Men nej, de väljer alltid att hålla till i sitt gosiga mörker. Tål väl inte dagsljuset, i varje fall gör inte deras synpunkter det.

Kanske är många av dem så packade eller förvirrade att de inte vill sätta ut sina namn. Fick just en kommentar till en krönika av en sån där ”anonym”, som skrev (här citerat utan ändringar av stavfel):

”Hej jag läser alsköns smaskiga saker som troligt är påhittat allt och en som hyllar sig själv som pacefist är en feg ynkrygg bara sitta här och åta gräddbakelser som svenskarna gjorde under 2 WW och skryta att man är pacifist är en skit bara som är ett fegt kräk som inte ville hjälpa broder folket Findland. IDIOT”

Jag är alltså ”en feg ynkrygg” och ”en skit bara som är ett fegt kräk”. Dessutom idiot. Detta sägs av en stackare som inte ens vågar sätta ut sitt namn. Finnarna utkämpade sina krig, när jag var liten pojke. Min familj fick flera medaljer och gåvor för att de helhjärtat ställde upp på att ”Finlands sak är vår”.

Själv förde jag sedan befäl över 40 man under en vintrig manöver i Norrland. Men när det svenska etablissemanget hade planer på att skaffa blågula aromvapen --snacka om förintelse!-- så vägrade jag min andra repmånad och valde fängelse i stället. Var det också fegt och ynkryggigt och värdigt ett kräk?

På den frågan får jag säkert inget svar, i varje fall inte av någon som kallar andra fega kräk, men som själv inte ens vågar sätta ut sitt namn.

Namnet på denna blogg är ”Förbannad pacifist”. Det är dubbeltydigt för det syftar också på att pacifister ofta förbannas av de självgoda och hjärntvättade.

Åke Sandin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar