lördag, juni 25

Joan Baez på tyska och engelska

I Radio Tuff sjunger Joan Baez ” Where have all the flowers gone. Texten är av Pete  Seeger. Men hon sjunger också låten på tyska. Där heter den
Sag mir, wo die Blumen sind

Sag mir, wo die Blumen sind,
Wo sind sie geblieben?
Sag mir, wo die Blumen sind,
Was ist geschehen?
Sag mir, wo die Blumen sind,
Mädchen pflückten sie geschwind.

Wann wird man je verstehen,
wann wird man je verstehen?

Sag mir, wo die Mädchen sind,
wo sind sie geblieben.
Sag mir, wo die Mädchen sind,
was ist geschehen?
Sag mir, wo die Mädchen sind,
Männer nahmen sie geschwind.

Wann wird man je verstehen,
wann wird man je verstehen?

Sag mir, wo die Männer sind
Wo sind sie geblieben?
Sag mir, wo die Männer sind
was ist geschehen?
Sag mir, wo die Männer sind,
zogen fort, der Krieg beginnt.

Wann wird man je verstehen,
wann wird man je verstehen?

Und sag, wo die Soldaten sind
Wo sind sie geblieben?
Sag, wo die Soldaten sind
was ist geschehen?
Sag, wo die Soldaten sind
über Gräbern weht der Wind.

Wann wird man je verstehen,
wann wird man je verstehen?

Sag mir, wo die Gräber sind
wo sind sie geblieben?
Sag mir, wo die Gräber sind
was ist geschehen?
Sag mir, wo die Gräber sind,
Blumen blühen im Sommerwind

Wann wird man je verstehen,
wann wird man je verstehen?

Und sag mir wo die Blumen sind
wo sind sie geblieben?
Sag mir wo die Blumen sind
was ist geschehen?
Sag mir wo die Blumen sind,
Mädchen  pflückten sie geschwind

Wann wird man je verstehen,
wann wird man je verstehen?


Hör Joan Baez sjunga genom att klicka på

Den ursprungliga texten
Where have all the flowers gone?
Long time passing
Where have all the flowers gone?
Long time ago

Where have all the flowers gone?
Young girls picked them every one
When will they ever learn?
When will they ever learn?

Where have all the young girls gone?
Long time passing
Where have all the young girls gone?
Long time ago

Where have all the young girls gone?
Gone to young men, every one
When will they ever learn?
When will they ever learn?

Where have all the young men gone?
Long time passing
Where have all the young men gone?
Long time ago

Where have all the young men gone?
They are all in uniform
When will they ever learn?
When will they ever learn?

Where have all the soldiers gone?
Long time passing
Where have all the soldiers gone?
Long time ago

Where have all the soldiers gone?
Gone to graveyards every one
When will they ever learn?
When will they ever learn?

Where have all the graveyards gone?
Long time passing
Where have all the graveyards gone?
Long time ago

Where have all the graveyards gone?
Covered with flowers every one
When will they ever learn?
When will we ever learn?

Where have all the flowers gone?
Ooh ooh, ooh ooh, ooh
Where have all the flowers gone?
Long time ago

Where have all the flowers gone?
Young girls picked them every one
When will we ever learn?
When will we ever learn?

Joan Baez sjunger på engelska: 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar