fredag, juli 2

Fy fan för fegt anonyma nättroll!

För tre veckor sedan berättade jag här på min blogg, att jag på några få dagar fick nio texter som ”kommentarer” till min krönika. De var förstås anonyma och innehöll samma tjat som hundratals likadana och tidigare av mig avvisade. De var inga kommentarer till mina texter utan innehöll bara korta snorkigheter och uppmaningar samt framför allt en massa länkar om 11 september och till antijudiska konspirationsteorier.

Jag är medveten om västliga mediers villighet att förmedla israeliska synpunkter. Har både på radio och i skrift påstått att det ständiga talet om ”antisemitism” är bland de mest slarvigt använda politiska glåporden. Minns också vad Robert Faurisson skrev för många år sedan. Han påstod att han nästan somnade när han hörde de ständiga beskyllningarna för antisemitism. Men han tillade att han blev lika sömnig av alla som tyckte sig se judar bakom det mesta här i världen.

Fransmannen Faurisson var professor, innan han avskedades på grund av sin revisionistiska historieforskning. Han har ständigt blivit åtalad för sina skriverier i yttrande- och tryckfrihetens Europa och flera gånger misshandlad utan att någon dömts för våldet. Våra medier har aldrig velat publicera bilden av hans blodigt sönderslagna ansikte.

Precis som han blir jag emellertid sömnig av den här anonyma fegisens ständiga länkar till antijudiska texter. Nu har ”anonym” på ett dygn skickat fyra så kallade kommenterar till ”Rosor från Radio Tuff .....” (se nedan). De är av samma eländiga sort som förut, inga kommentarer utan länkar till utvalda amerikanska texter. Och en av ”anonyms” egna utgjutelser lyder:

”Så varför inte berätta vad du förstått? Du är ju gammal - snart död - behöver inte vara anonym. Du går som katten kring het gröt - du har fattat något - så varför inte berätta?”

Nej berätta får ”anonym” göra om ”anonym” mot förmodan vågar visa ett minimum av civilkurage genom att sätta ut sitt namn och kommentera mina texter. Tills dess kommer jag att avvisa dessa bluffkommentarer.

Åke Sandin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar