lördag, juli 18

VARFÖR JAG BYTTE NAMN

(I många år har ett av de mest traditionella inslagen på 91,4 MHz (på webben www.tyresoradion.se) varit historier och limerickar. I augusti kommer bland annat följande):

Det är inte nog att jag på radion släppt fram en massa från vårt kära broderfolk i öster. Nu har jag också blivit till hälften fennoman.

Det var så här att jag träffade en ung vacker kvinna och då kunde jag förstås inte hålla käften utan frågade:

-- Vad jobbar du med?
-- Jag är sexolog.
-- Oj, vad spännande, är det sant att italienarna är de bästa älskarna?
-- Inte alls, det är araberna.
-- Menar du det? Jag trodde att turkarna var bäst utrustade där under naveln.
-- Där har du fel igen. Det är faktiskt finländarna.

Innan jag hann uttrycka min förvåning sa hon:
-- Nu är det min tur att fråga. Vad heter du egentligen?

Just när jag tänkte uppge mitt gamla vanliga namn fick jag en snilleblixt och svarade på sjungande finlandssvenska:
-- Jag heter Pekka Mohammed al-Qaida Pitkäänen.

Ni förstår, vi stackars gubbar måste använda alla trix för att försöka imponera på unga kvinnor. Den sexiga sexologen tittatde faktiskt på mig med nyvaket intresse.

Er tillgivne
Pekka Mohammed, tel 08-712 4463 (tidigare Åke Sandin)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar